Kalmar näkee monia mahdollisuuksia edistää kiertotaloutta ja saavuttaa samalla kannattavaa kasvua uusien liiketoimintamallien ja ratkaisujen avulla. Yhtiön kiertotaloustyö keskittyy tuotesuunnitteluun ja sen tuotteiden käyttöiän pidentämiseen.
Kalmarin liiketoiminta perustuu suurten ja raskaiden laitteiden valmistukseen, ja toiminta on erittäin riippuvainen uusiutumattomista luonnonvaroista, kuten teräksestä. Sen takia kiertotalouden edistäminen sen toiminnassa ja arvoketjussa auttaa varmistamaan, että Kalmarin liiketoiminta pysyy kestävällä ja kilpailukykyisellä pohjalla. Myös tarjoamalla enemmän palveluratkaisuja, mukaan lukien elinkaariratkaisuja, Kalmar voi myös pitää laitteensa toiminnassa pidempään ja tehokkaammin, joka vähentää neitseellisten luonnonvarojen kulutusta ja sen arvoketjussa syntyvää jätettä.
Edistääkseen kiertotalouteen siirtymistä, Kalmarin tavoitteena on laajentaa palvelutarjontaansa perinteisestä huollosta ja varaosamyynnistä monipuolisempiin elinkaariratkaisuihin ja älykkäisiin palveluihin. Esimerkkejä Kalmarin elinkaariratkaisuista ovat lyhyt- ja pitkäaikaiset laitevuokraukset, kunnostukset ja jälkiasennusratkaisut, ja yhtiön älykkäät palvelut koostuvat esimerkiksi etähuolloista ja ennakoivasta huollosta sekä ”Laitteet palveluna” -liiketoimintaratkaisuista. Digitaalisten palvelujen kehittäminen asiakkaiden haasteiden ennakoivaksi ratkaisemiseksi nähdään suureksi mahdollisuudeksi yritykselle. Kalmar-tuotteiden elinkaarta pidentävät palvelut ja ratkaisut ovat olennainen osa yhtiön liiketoimintamallia ja -strategiaa sekä ekoratkaisujen tuoteryhmää. Palveluliiketoiminta tuo myös resilienssiä tilausten toistuvan luonteen vuoksi ja auttaa Kalmaria pysymään lähellä asiakkaitaan ja tarjoamaan heille tukea laitteiden koko elinkaaren ajan, mistä Kalmar puolestaan saa arvokasta tietoa laitteidensa käytöstä.
You need to accept targeting cookies before you can view the YouTube content. Those cookies may be used to show you relevant content and adverts. Click the button “Cookie Settings” to manage your preference.