Kalmar julkaisi uuden strategiansa kohti kestävää ja kannattavaa kasvua toukokuussa 2024. Tämä pohjautuu kolmeen strategiseen pilariin, jotka ovat esitetty tarkemmin alla: vastuullisiin innovaatioihin investoiminen, palveluliiketoiminnan kasvattaminen ja liiketoiminnan suorituskyvyn kehittäminen.
Kalmar investoi vastuullisiin innovaatioihin päästöttömissä ja sähköisissä laitteissa sekä kuljettaja-avusteisissa ja autonomisissa laitteissa, joiden data-, digitaali- ja tekoälyominaisuudet mahdollistavat käyttöajan maksimoinnin ja tuottavuuden lisäämisen, millä on potentiaalia vähentää elinkaaren aikaisia kokonaiskustannuksia.
Kalmar on lähellä asiakkaita ympäri maailman, mitä Kalmar pitää selvänä kilpailuetuna erityisesti palveluliiketoiminnalle. Kalmar näkee merkittävää potentiaalia kasvaa palveluiden myynnissä sen laajan aktiivisen laitekannan, maailmanlaajuisen huoltoasentajien verkoston sekä ainutlaatuisen toimialakokemuksen ansiosta.
Kolme keskeistä ajuria palveluliiketoiminnan kasvattamiseksi
Kalmar pyrkii kehittämään tuottavuutta ja rahavirran tuottamista voidakseen investoida lisää tutkimus- ja tuotekehitystyöhön, orgaaniseen ja epäorgaaniseen kasvuun sekä voitonjakoon osakkeenomistajille. Tuottavuuden suunnitellaan syntyvän kaupallisen ja operatiivisen suorituskyvyn toimenpiteillä sekä portfolion optimoinnilla yhtiön suorituskyvyn varmistamiseksi muuttuvassa markkinaympäristössä.