CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 15. TAMMIKUUTA 2019 KLO 11
Cargoteciin kuuluva Kalmar on allekirjoittanut sopimuksen Exolgan S.A.:n kanssa neljän hybridimobiilipukkinosturin toimittamisesta yhtiön Buenos Airesissa Argentiinassa sijaitsevaan konttisatamaan. Tilaus, joka käsittää myös nostureiden varaosatoimitukset, on kirjattu Cargotecin vuoden 2018 viimeisen neljänneksen tilauskantaan, ja laitteet on tarkoitus toimittaa vuoden 2019 lopussa.
Buenos Airesissa sijaitseva Exolgan on yleisrahtia ja kontteja käsittelevä satamaterminaali, jolla on strategiset maantie-, rautatie- ja jokiliikenneyhteydet. Argentiinan johtavana satamaoperaattorina Exolgan hoitaa kolmanneksen koko maan konttiviennistä. Yhtiö on osa ITL: ää (International Trade Logistics), johon kuuluu joukko satamalogistiikkaprosesseihin erikoistuneita yrityksiä. Kalmarin hybridimobiilipukkinosturit ovat osa Exolganin laitelaajennusohjelmaa. Exolganilla on entuudestaan Kalmarin mobiilipukkinostureita, tyhjien konttien käsittelylaitteita, trukkeja ja konttikurottajia.
Kalmarin hybridimobiilipukkinosturit perustuvat aiemman sukupolven jo todistettuun, kestävään ja suorituskykyiseen nosturimallin. Niiden polttoainetehokkuus sekä vähäiset päästöt, melu ja ylläpitokustannukset tuovat entistä parempia säästöjä asiakkaille. Nosturi hyödyntää litiumioniakkuteknologiaa (Li-ion), joka yhdistyy tehokkaaseen dieselmoottorin. Moottorin voimayksikkö lataa Li-ion-akkuja, joita käytetään kaikkiin nosto- ja ajo-operaatioihin.
Carlos Mancini, Engineering Manager, Exolgan: "Kalmarin hybridimobiilipukkinosturi oli meille ihanteellinen ratkaisu, sillä se auttaa meitä sekä pienentämään polttoainekustannuksia että parantamaan toimintamme kestävyyttä pienentämällä melua ja päästöjä. Arvostamme yhteistyötämme Kalmarin kanssa ja odotamme yhteistyömme jatkuvan terminaalimme suorituskyvyn ja luotettavuden kasvattamiseksi.
Alexandre Esse, satamista ja terminaaleista vastaava myyntipäällikkö, Kalmar Amerikka: "Toisen sukupolven hybridimobiilipukkinosturimme ovat erittäin polttoainetehokkaita, ja samalla hyvin suorituskykyisiä ja ekotehokkaita laitteita. Meistä on hienoa, että voimme tämän tilauksen myötä jatkaa hedelmällistä yhteistyötämme Exolganin kanssa, joka on myös todiste asiakkaan luottamuksesta Kalmarin hybriditeknologiaa kohtaan."
Exolganille toimitettavien nosturien leveys on 6+1 ja korkeus 1-yli-5 konttiriviä, ja niiden nostokapasiteetti tarttujan alla on 40 tonnia. Kalmar SmartRail huolehtii nosturin automaattiohjauksesta ja syöttää nosturin sijaintikoordinaatit terminaalin toiminnanohjausjärjestelmän. Nostureiden konttitarttujiin tulee myös Kalmar SmartProfile - törmäyksenestojärjestelmä.
Lisätietoja medialle:
Alexandre Esse, myyntipäällikkö, Kalmar Amerikka, puh +55 13 99210 0227
Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com
Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com
Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: kaupankäyntitunnus CGCBV) liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.com