Home icon Kalmar etusivu / News & Insights / Lehdistötiedotteet / Kalmarille yhdeksän sähkökäyttöisen mobiilipukkinosturin jatkotilaus COSCOn Piraeus Container Terminaliin
Share: KALMAR.HE31.33

Kalmarille yhdeksän sähkökäyttöisen mobiilipukkinosturin jatkotilaus COSCOn Piraeus Container Terminaliin

2014 Lehdistötiedote

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 27. LOKAKUUTA 2014 KLO 9.00

Cargociin kuuluva Kalmar on saanut jatkotilauksen yhdeksän täysin sähköisen mobiilipukkinosturin toimittamisesta Kreikkaan Piraeus Container Terminal (PCT) SA:lle, joka on COSCO Pacific Limited yhtiön kokonaan omistama tytäryhtiö. Uudet laitteet auttavat satamaa saavuttamaan tavoitteensa niin lisäkapasiteetin kuin säästöjen osalta. Nostureista neljä on mitoiltaan maailman leveimpiä. Nostureiden suunniteltu luovutusajankohta on vuonna 2015.

Tilaus vahvistaa Kalmarin kumppanuutta asiakkaan kanssa. "Meillä on käytössä Kalmarin mobiilipukkinostureita, konttilukkeja, konttikurottajia, haarukkatrukkeja, tyhjien konttien käsittelylaitteita ja terminaalitraktoreita. Uusimmilla Kalmar E-One2 Zero Emission -mobiilipukkinostureilla on tavanomaista suurempi pinoamiskapasiteetti ja niiden avulla pystymme maksimoimaan tilankäytön konttikentällä. Neljä nosturia on leveydeltään 10+1 konttia ja viiden nosturin leveys on 9+1", sanoo Li Jianchun, PCT:n johtaja.

"Uudet nosturit on varustettu automaattisella Kalmar SmartRail -ohjausjärjestelmällä. Ne tarjoavat ainutlaatuisen ratkaisun, joka täyttää tiukat vaatimuksemme turvallisuuden, korkean kapasiteetin, vähäisten hiilidioksipäästöjen ja alhaisten käyttökustannusten osalta.  Kalmar E-One2 -nosturi hyödyntää uutta teknologiaa tinkimättä tuottavuudesta, luotettavuudesta ja joustavuudesta, mitä pidämme huippusaavutuksena", herra Li lisää. Tilaus on jatkoa kahdentoista sähkökäyttöisen Kalmar-mobiilipukkinosturin toimitukselle terminaaliin vuonna 2013.

Kalmar E-One2 -mobiilipukkinostureiden nostokyky (safe working load, SWL) on 41 tonnia. Nosturit täyttävät uusimmat ympäristövaatimukset. Ne ovat päästöttömiä, sillä niissä oleva kaapelikela mahdollistaa sähkön käytön virtalähteenä, jolloin päästöjä tai melua ei synny eikä hydrauliöljyjä tarvita. Myös nosturin huoltoväli, 1 000 tuntia, on alan kärkeä.   .

Lisätietoa lehdistölle:

Mika Virtanen, johtaja, mobiilipukki- ja satamanosturit, Kalmar, puh. 020 777 5000

Clement Ng, johtaja, Suur-Kiina, Aasian ja Tyynenmeren alue, Kalmar, puh. +852 9866 5962

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096 maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2013 oli 3,2 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.com