Uusimman sukupolven sähkötrukeillamme saat tehokkaan dieseltrukin suorituskyvyn, mutta ilman päästöjä, melua ja tärinää. Kalmar ECG50-90 on järkevä hankinta, joka voi maksaa itsensä takaisin jo kahdessa vuodessa loistavan toimintatehonsa, alhaisten kunnossapitokustannustensa ja pitkän käyttöikänsä ansiosta. Tämä trukki on älykäs ja nopea: sen varustukseen kuuluu aikaa säästävä vianmääritysjärjestelmä, se on helppo huoltaa ja siinä on täysin säädettävä, markkinoiden parhaalla ergonomialla varustettu EGO-ohjaamo.
Tekniset tiedot | ECG50-90 |
---|---|
Nostokapasiteetti (lbs)
|
9000-20000 |
Kuorman keskipiste (in)
|
24-43 |
Akseliväli (in)
|
75-110 |
Moottori
|
Sähkö |
Voimansiirto
|
- |
Ohjaamovaihtoehdot
|
EGO & EGO OHG |
Yrityksen toimialasta riippumatta investoinneissa on aina huomioitava koko tuotteen elinkaari.
Kalmar ECG50-90 on uusimman sukupolven sähkötrukkimme, joka optimoi akun varauksen käytön ja tarjoaa 15 % pitemmän käyttöajan edellisen sukupolven sähkötrukkeihimme verrattuna. Lisäksi siinä on markkinoiden johtava vianmääritysjärjestelmä, joka parantaa käyttövalmiutta ja helpottaa huoltoja.
Dieseltrukkiin verrattuna pelkkä energiansäästö on 75 %. Nämä ominaisuudet tekevät sähkötrukista hyvin houkuttelevan hankinnan tulevaisuutta ajatellen.
Käyttäjille Kalmarin EGO-ohjaamo tarjoaa markkinoiden parasta ergonomiaa sekä täydellisen näkyvyyden kaikkiin suuntiin. Ohjaamoa voidaan hienosäätää parhaan mahdollisen käyttäjän paikan ja suorituskyvyn löytämiseksi. Erittäin herkästi toimiva hydraulijärjestelmä parantaa sekä tarkkuutta että yleistä ajokokemusta. Tehokkaan ilmastointijärjestelmän ansiosta ohjaamo on yhtä mukava kuumina kesäpäivinä kuin keskellä talveakin.
Sähkötrukin kunnossapitokustannukset ovat merkittävästi dieseltrukkia pienemmät, sillä sähkötrukissa on vähemmän liikkuvia osia (kuten käynnistysmoottori, turbo jne.) Vertailuissa on todettu, että ero voi olla jopa 50 %. Uusi sähkötrukkimme on myös varustettu uusimmalla sähköjärjestelmällämme, mikä takaa nopean diagnostiikan ja tarkan vianmäärityksen.
Kalmar ECG50-90:n hyvän toimintatehon, alhaisten kunnossapitokustannuksten ja pitkän käyttöiän ansiosta sen omistuksen kokonaiskustannukset ovat markkinoiden pienimmät. Sen takaisinmaksuaika voi olla ainoastaan kaksi vuotta*.
*Laskelmassa trukkia käytetään 2 500 tuntia vuodessa, dieselpolttoaineen kulutus on 8 l/h, polttoaineen hinta on 1,2 €/l,
sähkönkulutus on 17 kWh//h ja sähkön hinta on 0,12 €/kWh.
Jonain päivänä nopeus voi olla tarpeen, jotta työt saadaan tehtyä. Seuraavana päivänä voidaan taas työskennellä normaalilla nopeudella. ECO-tila vähentää energiankulutusta jopa 15 % edellisen sukupolven malleihin verrattuna.
Ajaminen ECG50-90-trukilla on miellyttävä ja hiljainen kokemus. Tärinää ei ole ja melutaso on hyvin alhainen. Näiden ominaisuuksien ansiosta laite sopii täydellisesti sisätiloissa käytettäväksi.
Uusin diagnostiikkajärjestelmämme havaitsee viat ja näyttää virhekoodit automaattisesti käyttäjän näytössä. Näin käyttäjät voivat heti suorittaa tarvittavat toimenpiteet eikä aikaa tarvitse hukata vianmääritykseen. Jos paikalle on kutsuttava huoltohenkilöstöä, korjaukset onnistuvat nopeammin ja käyttökatkot ovat lyhyempiä, sillä asentaja pystyy hankkimaan tarvittavat varaosat etukäteen vianmääritystietojen perusteella.
Turvallisuus on ollut aina Kalmarin tavaramerkki, eikä ECG50-90 ole poikkeus.
ECG50-90-trukkia on testattu Ruotsin talvisäässä. Se toimii yhtä hyvin niin ulkona kuin sisätiloissa.
Henkilöstösi työympäristöön vaikuttavia päästöjä ei ole. ECG50-90 ei tuota ollenkaan fossiilisista polttoaineista peräisin olevia päästöjä. Siksi se on täydellinen valinta arkojen tuotteiden käsittelyyn sisä- ja ulkotiloissa.
Akun pitäminen puhtaana ja hyvässä toimintakunnossa on ehdottoman tärkeää turvallisen ja luotettavan käytön varmistamiseksi. Kalmarin uusimman sukupolven sähkötrukeissa on oma akkukotelo, minkä ansiosta akun käsittely onnistuu helposti yhden henkilön voimin.
Kaikkiin huoltokohteisiin on helppo päästämaanpinnan tasolla seisten. Edellisen sukupolven sähkötrukkien ensihuolto oli suoritettava 50 käyttötunnin jälkeen, kun nyt ensimmäinen huolto tarvitaan vasta 500 tunnin käytön jälkeen.