Home icon Kalmar etusivu / Automaatio / Kalmar One -automaatiojärjestelmä / Automaattinen pinoamisnosturisovellus
Share: KALMAR.HE31.33

Maksimoi tilatehokkuus automaattisilla pinontanostureilla

Automaattiset pinontanosturit mahdollistavat korkeimman mahdollisen kapasiteetin ja pinontatiheyden. Käyttämällä Kalmar AutoStrad™ edestakaisiin kuljetuksiin sopivia konttilukkeja syöttölaitteena, laiturialueen koko voidaan minimoida, mikä tekee terminaalista mahdollisimman tilatehokkaan. Uusille terminaaleille tämä johtaa merkittäviin pääomakustannusten säästöihin sekä maan hankinnassa että terminaalin toteutuksessa. Vaihtoehtoisesti olemassa olevien terminaalien kohdalla vapautunutta tilaa voi käyttää pinonta-alueen laajentamiseen, mikä mahdollistaa operatiivisten tulojen kasvattamisen.

 

Katso webinaarimme sataman nosturien automatisoinnista.

Automaatio mahdollistaa monia hyötyjä operaatio- ja nosturityypistä riippumatta

Kasvanut tuottavuus ja turvallisuus

Yhdistelmä automaattisia pinontanostureita (ASC) ja automatisoituja edestakaisiin kuljetuksiin sopivia konttilukkeja auttaa ylläpitämään korkeaa tuottavuutta vesipuolella samalla kun varmistetaan korkeimmat turvallisuusstandardit ja noudatetaan merenkulun säännöksiä. Automaation avulla voidaan minimoida inhimilliset virheet ja parantaa turvallisuutta sekä välttää odottamattomat keskeytykset, jotka vaikuttavat tuottavuuteen ja kannattavuuteen. Kalmar ASC -automaatio ja automatisoidut edestakaisiin kuljetuksiin sopivat konttilukit perustuvat Kalmar One -automaatiojärjestelmään, joka tarjoaa todennettuja ja optimoituja toiminnallisuuksia sekä hyvin vakiintuneita prosesseja terminaalillesi. Kalmar ASC -automaatio voidaan integroida kolmannen osapuolen nostureihin.

Automaattiset pinoamisnosturit (ASC) ovat tyypillisesti käytössä suurissa terminaaleissa, joissa konttien läpivirtaus ja pinontatiheys ovat tärkeitä suorituskyvyn mittareita. Ne voivat kuitenkin olla pitkällä aikavälillä kustannustehokas ratkaisu myös keskikokoisille terminaaleille.

Automatisoitu kuorma-autojen käsittely mahdollistaa maantiekuljetusten käsittelyn suoraan ASC-pinon vaihtoalueella, poistaen välivarastoinnin tarpeen maanpuolisessa kuljetuksessa. Tämä erottaa automaation selvästi manuaalisista toiminnoista ja parantaa siten turvallisuutta ja tehokkuutta samalla kun kustannuksia vähennetään entisestään.

 

Kalmar on edelläkävijä pinonta-automatisoinnissa useilla alan ensimmäisillä, mukaan lukien:

  • Ensimmäiset automatisoidut pinontanosturit European Container Terminals -terminaalissa Alankomaissa

  • Ensimmäinen kolmen nosturin pinontakonsepti HHLAssa Hampurissa, Saksassa

  • Ensimmäiset puoliautomaattiset edestakaisten kuljetusten konttilukit London Gatewayssä, Isossa-Britanniassa

  • Ensimmäinen hybriditerminaaliasetelma TraPacissa, Los Angelesissa, USA

  • Ensimmäinen täysin automatisoitu OneTerminal-ratkaisu VICT -terminaalissa, Melbournessa, Australiassa