Tarvitset vain yhden laitteen automatisoidaksesi laiturin, varastoalueen ja maa-alueen toiminnot, automatisoitu konttilukkiterminaali voidaan toteuttaa yksinkertaisesti, vähäisin riskein ja lyhyessä ajassa.
Automaatio voi virtaviivaistaa toimintojasi ja tehdä niistä entistä kilpailukykyisempiä. Muita merkittäviä etuja ovat pidemmät huoltovälit ja työajan menetyksiin johtavien vammojen käytännössä täydellinen poistuminen. Voit myös välttyä tienmerkintöjen ja yövalaistuksen tarpeelta.
Automaattinen konttilukkiterminaali yhdistää pinonta- ja kuljetusominaisuudet.
Konttilukkien käyttö soveltuu yleensä keskikokoisille terminaaleille. Kun suuremmat volyymit vaativat suurempaa pinontatiheyttä, automatisoidut konttilukit voivat silti kuljettaa kontteja automatisoidulle pinontanosturille (ASC). Tämä tekee konttilukeista sopivia myös suuremmissa tiloissa, joissa käytetään automaattisia pinontanostureita (ASC).
Voit saavuttaa siirtymisen manuaalisesta automatisoituun konttilukkien terminaaliin ilman tilapäistä kapasiteetin ja konttien läpivirtauksen laskua. Voimme varmistaa konttilukkien tulevaisuuden kestävyyden valmistusvaiheessa konfiguroimalla ne sekä manuaaliseen että täysin automatisoituun toimintaan, mikä antaa sinulle vapauden edetä kohti automaatiota omaan tahtiisi.
Vaikka automaatio on yksinkertaisempaa täysin uusissa terminaaleissa (greenfield), on mahdollista muuntaa myös olemassa olevat (brownfield) terminaalit osittain tai täysin automatisoiduiksi. Siirtymisen voi tehdä eri vaiheissa tai yhtenä suurena muutoksena.
Automaattinen konttilukkisovellus perustuu Kalmar One -automaatiojärjestelmään, joka tarjoaa huippuluokan ajoneuvojen navigointiohjaukset, kehittyneen laiteohjauksen ja kaikki työkalut sujuvaan toimintaan. Tämä älykäs teknologia tekee automatisoiduista konttilukeista joustavimman tavan toteuttaa automatisoitu terminaali.
Automaattisen kuorma-autojen käsittelyn (ATH) avulla voit viedä automaatiotason askeleen pidemmälle. ATH mahdollistaa täysin automatisoidun konttivirran laiturinostureiden ja rekkojen välillä automatisoimalla maatoimintojen viimeisen vaiheen - konttien lopullisen sijoittamisen maantierekkoihin. Ominaisuus on aiemmin ollut jo saatavilla Kalmarin telakkanostureihin ja se on hiljattain lisätty Kalmarin horisontaali kuljetustarjontaan.
ATH automatisoi konttien sijoittamisen automaattisista kuljetusalustoista rekkoihin terminaalin rekkojen vaihtovyöhykkeillä. Rekkakaistan mittausjärjestelmää (TLMS) käytetään rekan profiilin, sijainnin ja käytettävissä olevien konttipaikkojen mittaamiseen, kun taas kamerakuvausjärjestelmää käytetään tarkkaan paikannukseen, kun kontti asetetaan rekkaan. ATH parantaa terminaalitoimintojen turvallisuutta, ennustettavuutta ja kustannustehokkuutta, koska henkilökunnan ei tarvitse olla läsnä rekkojen vaihtovyöhykkeillä. Lue lisää automaattisesta kuorma-autojen käsittelystä täältä >>